Korzyści „odwróconej klasy”

Przede wszystkim metoda ta pozwala na prowadzenie ciekawszych
i skuteczniejszych zajęć dydaktycznych. Bardziej niż na uczeniu się na pamięć danego materiału, uczniowie skupiają się na samodzielnym zdobywaniu wiedzy i poszukiwaniu informacji. Pozwala to na zdecydowanie lepsze i trwalsze opanowanie materiału.

Metoda „odwróconej klasy“ daje uczniowi większą przestrzeń do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Całość procesu jest kontrolowana i odbywa się według określonych kategorii celów edukacyjnych, zaplanowanych wcześniej przez nauczyciela.

Po co stosować „metodę odwróconej klasy“? Głównie po to, aby skuteczniej docierać do uczniów w sposób, którym poznają oni świat i angażować ich w lekcję. Ale także po to, aby tym najlepszym dać szansę na kreatywne, samodzielne wykraczanie poza podstawowy materiał (pod Twoim nadzorem oczywiście) a słabszym – dać silniejsze wsparcie i opiekę podczas lekcji.

Praca w modelu odwróconej klasy:

  • Pobudza wyobraźnię i angażuje w pracę zespołową,
  • uczy korzystania z nowych technologii,
  • pozwala na wymianę doświadczeń i wiedzy,
  • skłania do samodzielnego działania,
  • pozwala odkrywać nowe obszary wiedzy,
  • pozwala wykorzystywać zdobywaną wiedzę w praktyce,
  • buduje poczucie sprawstwa ucznia,
  • umożliwia nawiązanie lepszego kontaktu nauczyciela z uczniami,
  • urozmaica rutynowy proces prowadzenia tradycyjnych lekcji.
Skontaktuj się z nami!

Jeżeli masz jakieś pytania, możesz wysłać nam wiadomość e-mail, lub zadzwonić pod numer: XXX

Zmień kod na obrazku. captcha txt