Przede wszystkim metoda ta pozwala na prowadzenie ciekawszych
i skuteczniejszych zajęć dydaktycznych. Bardziej niż na uczeniu się na pamięć danego materiału, uczniowie skupiają się na samodzielnym zdobywaniu wiedzy i poszukiwaniu informacji. Pozwala to na zdecydowanie lepsze i trwalsze opanowanie materiału.
Metoda „odwróconej klasy“ daje uczniowi większą przestrzeń do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Całość procesu jest kontrolowana i odbywa się według określonych kategorii celów edukacyjnych, zaplanowanych wcześniej przez nauczyciela.
Po co stosować „metodę odwróconej klasy“? Głównie po to, aby skuteczniej docierać do uczniów w sposób, którym poznają oni świat i angażować ich w lekcję. Ale także po to, aby tym najlepszym dać szansę na kreatywne, samodzielne wykraczanie poza podstawowy materiał (pod Twoim nadzorem oczywiście) a słabszym – dać silniejsze wsparcie i opiekę podczas lekcji.
Praca w modelu odwróconej klasy: