O ile w miastach problem ten może nie być zbyt duży, o tyle na terenach wiejskich mogą się zdarzyć trudności z dostępem do Internetu oraz do komputerów. Możesz sobie poradzić z tym problemem następująco:
Jest więcej niż pewne, że na lekcji pojawi się choć jeden nieprzygotowany uczeń, który nie zapoznał się z przesłanymi przez Ciebie materiałami. Co zrobić w takiej sytuacji? Szybko zorientujesz się kto jest przygotowany do lekcji, a kto nie. Przeprowadź krótki test, lub zapytaj o konkretne zagadnienie, które znalazło się w Twoim materiale. Co zrobić z uczniem, który nie zobaczył materiału? W każdym momencie możesz posadzić go przy komputerze, dać do ręki tablet i odtworzyć materiał jeszcze raz. Dobrym pomysłem jest także dołączenie go do grupy innych uczniów i poproszenie ich żeby wytłumaczyli mu dany temat. W końcu metoda odwróconej klasy opiera się na współpracy oraz wymianie doświadczeń. Możesz też próbować zapobiegać uprzedzając uczniów, że podczas lekcji w klasie będziesz sprawdzał czy zapoznali się z przygotowanym przez Ciebie materiałem. Poinformowanie ich, że bez wykonania odpowiedniej pracy w domu nie będą w stanie uczestniczyć np. w zaplanowanej grze powinno zmotywować wybrane osoby.
Kolejnym problemem z jakim możesz się zetknąć jest obawa o to, jak uczniowie wykorzystają Twój wizerunek. Niestety nie istnieje jeszcze możliwość zabezpieczenia się w 100% przed atakiem szkolnych „hejterów”. Pozostaje zaufać uczniom, że skorzystają z przygotowanych materiałów tylko w dobrej wierze i do nauki. Z doświadczeń nauczycieli, którzy stosują tą metodę wynika jednak, że ich obawy są w rzeczywistości nieuzasadnione, a uczniowie są wdzięczni nauczycielom za włożony ogrom pracy i podchodzą do niej z należytym szacunkiem. Przypadki „hejtu” są odosobnione w skali kraju. Jeśli wystąpią, mogą być wykorzystane do przeprowadzenia lekcji na temat etyki korzystania z Sieci, zachowań akceptowalnych społecznie w świecie cyfrowym i netykiety. Tematyce takiej warto zresztą poświęcić część lekcji wprowadzającej do metody "odwróconej klasy". Jeżeli rozmowa z osobą, która Cię obraża nie przynosi efektów, pamiętaj, że obraźliwe komentarze w Internecie to też przestępstwo, podlegające karze. m.in. groźba karalna- art. 190 Kodeksu Karnego, zniesławienia – art. 212 Kodeksu Karnego, znieważenie osoby – art. 216 Kodeksu Karnego. Karana jest także mowa nienawiści – art. 256 i 257 Kodeksu Karnego. Jednak to już ostateczność.
Nie zniechęcaj się za szybko, nie musisz prowadzić wszystkich swoich zajęć "odwróconą klasą". W przypadku trudności szukaj wsparcia innych nauczycieli, lub nawet uczniów, zbieraj informacje zwrotne od podopiecznych. Pytaj ich o to co im się podoba, co by zmienili, czy materiały są dla nich zrozumiałe itp. Szukaj i dopasowuj indywidualnie metody prowadzenia zajęć według potrzeb i pomysłów, a Twoje starania na pewno przełożą się na nieprzeciętne efekty edukacyjne i nie tylko!